Elinfrohms.blogg.se

Rädda mig inte

Publicerad 2015-03-09 12:13:00 i Allmänt, Böcker,

 Läste den här boken på typ två dagar haha. Rör mig inte är skriven av Tahereh Mafi och är en rätt bra bok faktiskt. Liite fantasy och annars lite olika. Vet inte riktigt vilken genre den har haha. 
 
Första boken i en triologi som handlar om en tjej som heter Juliette. Hon har en gåva och blir inlåst i ett mentalsjukhus på grund av den. Folk har dött på grund av hennes gåva och nästan alla är rädd för henne. Alla ser på henne som ett monster. Jorden håller även på att gå under så det är några i en grupp med armé som jag nu glömt namnet på som försöker ta över det som finns kvar. Fast de är onda. Han som är ledaren i den gruppen vill ha Juliette som sitt "vapen" för att tortera folk men hon vägrar sedan träffar hon en kille som är med i armén och de blir kära men det blir lite problem sedan händer det väldigt mycket saker i boken.
 
Det händer saker hela tiden och på ett sätt som blir spännande och intressant att läsa. Jag ger boken 5 av 5 ugglor eftersom den är intressant, romantisk och spännande. Det jag även gillar är att det är en triologi så man får följa personerna och det tar ett tag innan historian slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Jag är en öppen tjej på 17 år som går andra året på gymnasiet. Tycker om att läsa psykologi, fota, shoppa, vara med mina brudar och skratta. Jag fotar med min Canon EOS 1200D eller min iphone 5. Om du undrar något så kan du maila [email protected] eller kommentera:)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela