Elinfrohms.blogg.se

Veckans träning

Publicerad 2015-10-11 17:00:00 i Allmänt, träning och hälsa,

Bild i repris
 
Denna vecka ska jag försöka börja med träningen igen. Har tänkt försöka köra rygg/axlar/armar en dag, ben/rumpa en dag, mage en dag och kondition en dag. Har tänkt den här veckan köra:
Månd: Armar, axlar, rygg
Tisd: Vilodag
Onsd: Ben, rumpa
Torsd: Mage
Fred: Vilodag
Lörd: Vilodag
Sönd: Kondition
Under dagarna ska jag även försöka gå prommenader lite nu och då så jag får så mycket frisk luft som möjligt nu när jag har så mycket i skolan. Har lärt mig att man både blir gladare av att röra sig, men även att man får mycket energi och är piggare efter att man har tränat så det är efter träning som man ska plugga för det är ofta då man har bra med energi. När jag säger röra mig och träna menar jag inte per automatik ett långt träningspass utan det kan vara i princip vad som helst. Allt från en prommenad runt kvarteret till en två timmar lång innebandyträning. Av att röra sig och få frisk luft blir man alltså piggare, gladare och får mer energi. Det blir så eftersom att när man rör sig(och lite andra tillfällen) så utsöndras ett hormon som heter endorfin. 

Kommentarer

Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Publicerad 2015-10-11 19:08:57

Lycka till med träningen! :)

Postat av: Emma Engström

Publicerad 2015-10-11 20:21:03

Du får verkligen ha lycka till med träningen :D

Postat av: Skogsraah ☾

Publicerad 2015-10-12 10:58:50

Härligt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Jag är en öppen tjej på 17 år som går andra året på gymnasiet. Tycker om att läsa psykologi, fota, shoppa, vara med mina brudar och skratta. Jag fotar med min Canon EOS 1200D eller min iphone 5. Om du undrar något så kan du maila [email protected] eller kommentera:)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela